ترکیبات پوستی که باهم تداخل دارند

ترکیبات پوستی که باهم تداخل دارند

ترکیب محصولات پوستی که باهم تداخل دارند
چقدر درمورد تداخل محصولات پوستی اطلاع دارید؟

همیشه شنیدیم که میگن ماهی رو با ماست نخور. درواقع ماست در کنار ماهی سرو نمیشه چون مصرف همزمان این دو در کنار هم عوارض بدی داره. به خوبی میدونید که ماست و ماهی به تنهایی ضرری ندارند بلکه برای بدن بسیار مفید خواهند بود اما ترکیب محتویات این دو موجب ناراحتی ما میشه. محصولات پوستی هم چنین قاعده ای دارند. اگر به تازگی شروع به استفاده از محصولات پوستی کردید این مقاله رو از دست ندید. وقتی نوبت به محصولات پوستی میرسه بیشتر ما به محتویات و ترکیباتش فعال داخلش دقت نمیکنیم. آیا تا بحال به مواد تشکیل دهنده محصولات دقت کردید؟  تابحال بررسی کردید مواد تشکیل دهنده تونری که خیلی هم گرون براتون آب خورده با کرم آبرسان تون تداخلی نداشته باشه؟ بعد خوندن این مقاله روی این مسئله با دقت بیشتری رفتار میکنید. بعضی از محصولات پوستی که روی میز آرایشی تون قرار داره به تنهایی موثر بوده و حساسیت زا نیستند درواقع حتی سوپراستارهای پوستی بوده و میتونند باعث درخشش پوست شما بشن امو استفاده همزمانشون با یه ماده بخصوص دیگه ممکنه پوست شما رو حساس یا حتی نابود کنه و حسابی به دردسر بیوفتید.

 

• مراقب باشید: رتینول و ویتامین سی (احتمال تحریک و التهاب پوست)

متخصصان پوست می گویند استفاده از رتینول و ویتامین C به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست مشکلی نداره. در واقع وقتی بحث محصولات ضدپیری تاثیرگذار به میان میاد، این ترکیب به «زوج قدرتمند» معروفه. اما باید در استفاده از ویتامین C و رتینول خیلی دقت کنید و برای جلوگیری از خطر احتمالی تحریک، استفاده همزمان و پشت سرهم این دو ماده هرگز توصیه نمی شه چون باعث التهاب پوست خواهد شد. استفاده این دو ماده با فاصله زمانی معین و در ابتدا با دوز های پایین تر پیشنهاد میشه. بهتر است ویتامین C را در صبح و رتینول را در شب استفاده کنید؛ وارد کردن این دوماده در روتین را یکی یکی شروع کرده، ابتدا یکی از این دو و سپس بعد مدتی  دیگری را به روتین اضافه کنید تا پوست برای آن آماده شده و تحریک نشود. ( از مقالات دکتر آزاده شیرازی و تاد مینارس)

• مراقب باشید: Aha و ویتامین سی (احتمال تحریک پوست و خنثی شدن)

استفاده هزمان بسیاری از اسیدهای گروه Aha از جمله گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید و سالیسیلیک اسید با ویتامین سی برای پوست اگر دقت نکنید عاقبت خوشی نخواهد داشت. ویتامین سی هم نوعی اسید است و ترکیب این دو گروه ماده باهم بسیار ناپایدار بوده و ph پوست را کاهش میدهد که احتمال تحریک پوست را افزایش داده و حتی عملکرد مفید یکدیگر را خنثی خواهند کرد.

• مراقب باشید: رتینول و Aha (خشکی، قرمزی و حساسیت پوست)

اگه با پوستتون دشمنی دارید و میخواد یه فرمول تحریک کننده قوی داشته باشید این دوماده رو باهم ترکیب کرده و همران استفادع کنید. این دو ماده سد دفاعی پوست رو درهم میشکنند و در نتیجه پوست شما خشک،  برافروخته ، حساس و ملتهب خواهد شد.

 

برای اینکه پوستت خوشحال باشه

در این مقاله از کالیلی به بررسی تداخل محصولات پوستی پرداختیم. این که آیا استفاده از چه ترکیباتی بیشترین ریسک تحریک رو برای پوست شما به همراه داره. می‌تونید یه سری به فروشگاه اینترنتی کالیلی بزنید واز محصولات طبیعی و باقی مطالب ما دیدن کنید !

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.